sobota, 26 listopada 2011

Mocno marchewkowe placki z fetą i kuminem.


Placki na zakończenie Naleśnikowej Soboty. Pyszne, wyraźnie marchewkowe i lekko słonawe dzięki fecie. Spora ilość kuminu idealnie wieńczy całość, a delikatny sos jogurtowy dodatkowo podreśla ich smak.
To drugie warzywne placki w moim życiu (zaraz po ziemniaczanych, oczywiście). Teraz jeszcze zostały mi te, znane i lubiane chyba przez wszystkich, cukiniowe.
Tymczasem jednak serdecznie polecam Wam te, jeśli lubicie marchewkę, fetę i kumin.


Składniki na 2 porcje (11-12 placuszków):

  • 250g obranej marchewki
  • 2 małe jajka
  • 100g mąki (u mnie pełnoziarnista)
  • 4 łyżki wody
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 1/2 łyżeczki chilli
  • 2 łyżeczki kuminu
  • 1/2 łyżeczki mielonej kolendry
  • 100g sera feta
  • sól
  • pieprz
  • olej
do podania: 
  • jogurt naturalny
  • kumin
Jajka rozkłócam widelcem i dodaję do nich mąkę oraz wodę. Dokładnie mieszam, aby nie było grudek. Dodaję przyprawy oraz doprawiam solą i pieprzem do smaku. 
Marchew ścieram na tarce o grubych oczkach i dodaję do miski wraz z pokruszoną fetą. Ponownie dokładnie mieszam. 
Na patelni rozgrzewam olej i łyżką nakładam ciasto, lekko je spłaszczając. Smażę z obu stron na złoty kolor.
Podałam z jogurtem wymieszanym z kuminem (trzeba uważać z jego ilością) oraz parowanymi brokułami. 



źródło przepisu: filozofiasmaku

4 komentarze:

  1. Zakochałam się w fecie dzięki makaronowej zapiekance ze szpinakiem w pizza hut. Takie placki z pewnością smakują świetnie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają bosko! ;)
    Nie mogę uwierzyć, że to już koniec naleśnikowej soboty! Tak lubiłam wchodzić na blogi w sobotni wieczór i widzieć mnóstwo placków, racuchów i naleśniczków. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. polecam Ci placuszki nie tylko cukiniowe, ale też kalafiorowe, brokułowe, z soczewicy, z ciecierzycy, selerowe, fasolowe, a nawet z groszku :) Praktycznie każde warzywo się nadaje do zrobienia placuszków... Uwielbiam je jako dodatek do mięsa (zamiast ziemniaków) lub jako samodzielne danie z różnymi sosami... mniam...

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają świetnie ;) Nigdy nie kombinowałam z plackami, ale chyba muszę zacząć :)

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis?
Skomentuj, będzie mi bardzo miło :).