sobota, 12 listopada 2011

Dynia i ziołowy serek. Pancakes.


Tak, tak - naleśnikowa sobota. Ja ją, jak zwykle, świętuję podwójnie.
Bowiem na śniadanie też były placki, ale pech chciał, że złamałam kartę do aparatu na pół i ze zdjęć nic nie wyszło. Może w przyszłym tygodniu powtórzę te placki, bo były rewelacyjne ;).
Tymczasem jednak, wracając do obiadu - dyniowe pancakes. Delikatne i miękkie, ale grube i sycące. W połączeniu z serkiem i dodatkowym ulubionym warzywem stanowią doskonały obiad, choć placki same w sobie świetne sprawdziłyby się także w roli śniadania - polane obficie miodem lub syropem klonowym.
Dla mamy serka było za dużo. Mówi, że przytłumił jej smak placków, ale dla mnie było go w sam raz. Zresztą dokończyłam również jej porcję ;).

Dyniowe pancakes /2 porcje; 10 placków/:
  • szklanka mąki (u mnie pełnoziarnista z trzech ziaren) 
  • jajko
  • szklanka puree z dyni (z czubem)
  • szklanka maślanki
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta sody
  • szczypta soli
  • olej do smażenia
Jajko ubijam trzepaczką z maślanką do spienienia. Dodaję puree i roztrzepuję. 
Całość umieszczam w misce z mąką, proszkiem do pieczenia, sodą i solą. Mieszam dokładnie łyżką do połączenia się składników.
Na patelni rozgrzewam olej i smażę placki z obu stron do zarumienienia.


Twarożek ziołowy /2 porcje/:
  • 200g twarogu półtłustego*
  • 2-3 łyżki jogurtu naturalnego 
  • garść listków bazylii
  • garść listków świeżej mięty
  • 2 łyżki posiekanego szczypiorku
  • sól
  • pieprz
* Czasami zastępuję serkiem homogenizowanym, jak widać na zdjęciach, ale wtedy pomijam dodatek jogurtu. 

Twaróg miksuję na gładką masę z jogurtem naturalnym. Dodaję posiekane listki bazylii oraz mięty oraz szczypiorek. Mieszam łyżką i doprawiam do smaku. 


źródła przepisu: makaronirodzynka i mirabelkowyblog

4 komentarze:

  1. Na wytrawnie nie próbowałam. Z pewnością smakują doskonale :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Emmo jesteś dla mnie niesamowitą śniadaniową inspiracją - i niezmiernie mi miło spotkać w tym kulinarnym światku kogoś w podobnym wieku :)
    Trzymaj się cieplutko - dyniowe placki wyglądają nieźle, wypróbuję... ale na śniadanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam je i faktycznie są pyszne. :)
    Z tym, ze u mnie oczywiście były w wersji słodkiej ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. O, nigdy nie przygotowywałam pancakes w wersji wytrawnej. :) Dodaję Twojego bloga do obserwowanych, z przepisów często korzystam. Ja dopiero zaczynam, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis?
Skomentuj, będzie mi bardzo miło :).