sobota, 29 października 2011

Mak, piernik i mandarynka. Święta coraz bliżej!


No dobra, jeszcze 2 miesiące... ale to bliżej niż dalej ;).
Ostatnio zrobiłam rewelacyjne ciasto z mnóstwem maku (na które przepis dodam niebawem) i zachciało mi się więcej... tak oto powstały te pyszne pancakes, które, polane miodem, tak bardzo przypominają mi o Świętach...


Korzenne pancakes z makiem /1 porcja/:
  • 1/2 szklanki mąki
  • 2,5 łyżki maku
  • jajko
  • 1/2 szklanki mleka
  • łyżeczka sody
  • duża szczypta przyprawy korzennej 
  • 2 mandarynki
  • miód
Mąkę mieszam z makiem, jajkiem, mlekiem, sodą i przypawą korzenną. Mandarynki sparzam i ścieram skórkę na drobnych oczkach. Dodaję ją do ciasta, mieszam dokładnie i smażę placki na rozgrzanej patelni teflonowej. 
Podłam polane miodem z cząstkami mandarynek.


6 komentarzy:

  1. mm... czytajac składniki poczułam zapach świąt ;) te pancakes będą idealne na zimowe niedzielne sniadanie przy kominku! a znajac cb i twoje przepisy na pewno beda takze bardzo smaczne ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. aż musiałam sobie włączyć "Last Christmas" Wham'u :D
    a jeszcze wczoraj przechodząc obok maku, zastawiałam się, czy kupić, ale w końcu się nie skusiłam. teraz wiem, że jest to konieczność :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Coraz bliżej święta, coraz bliżej święta..!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie. i pomyśleć, że robiłam je pierwszy raz chyba w wakacje jak dobrze pamiętam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak wracałam ostatnio pociągiem do domu, mała dziewczynka obierała mandarynkę. Ten zapach... Jeden z nielicznych, który kojarzy mi się ze świętami, choinką, leżeniem w papciach pod kocykiem z dobrą książką i kubkiem kakao.
    Dziękuję za przeniesienie mnie chociaż zmysłami w te piękne chwile:) Lecę zaserwować sobie takie II śniadanko!:)

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis?
Skomentuj, będzie mi bardzo miło :).