środa, 12 października 2011

Bananowe tosty francuskie z serkiem wiejskim.


...z serkiem wiejskim i cynamonem. Dużą ilością cynamonu.
Uwielbiam tradycyjne tosty francuskie, maczane w jajku rozkłóconym z mlekiem i smażone na maśle. Te są jednak inne, słodkie i delikatne. Nie byłam pewna, czy się udadzą, bo nie ma w składzie jajka, ale wcale nie jest ono potrzebne. Tosty smażyły się bez najmniejszych problemów. Niewielki nakład pracy, a kolejne jesienne śniadanie znów może rozpieszczać podniebienie (w przeciwieństwie do pogody ;)).

Francuskie tosty bananowe /1 porcja/:
- 2 kromki dowolnego chleba (użyłam chleba graham)
- 1/2 banana
- 1/4 szklanki mleka (u mnie sojowe)
- 1/2 łyżeczki cynamonu
- 1/2 łyżeczki cukru
- masło do smażenia

Mleko zmiksować z bananem, cynamonem i cukrem. Kromki chleba pokroić w trójkąty i maczać w powstałym koktajlu przez ok. 5 minut z każdej strony.
Rozgrzać patelnię (ja przed smażeniem pierwszych dwóch tostów posmarowałam patelnię olejem za pomocą pędzelka) i smażyć tosty na rumiano z obu stron. 
Podawać z dowolnymi dodatkami (u mnie z serkiem wiejskim i cynamonem, w towarzystwie gotowanego jabłka).


14 komentarzy:

  1. Ja jeszcze przed śniadaniem więc poproszę takie tosty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. oj zjadłabym takich kilka. szkoda, że nie mam teraz chleba w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiem krótko - cudo! Moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tosty francuskie. Musze wkrótce zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny przepis, nie wątpliwe, że spróbuję ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jadłam tylko na słono, ale na słodko wydają się być ciekawe :) Może się odważę kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takich jeszcze nie robiłam, a widziałam je już na kilku blogach. Koniecznie muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam dziś trochę inna wersję, bo zamiast mleka użyłam białka jaja roztrzepanego. Pyyyycha ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy pomysł, ja dzisiaj na śniadanie jadłam takie klasyczne. Gdzie kupujesz mleko sojowe? Bo ja spotykam tylko napoje sojowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Niemczech, ale w Polsce też łatwo można dostać, głównie firmy Alpro Soya :)

      Usuń
    2. Często kupuję firmy Alpro Soya, ale jest drogie. A ty gdzie kupujesz i za ile? Bo szczerze mówiąc, mi mleko sojowe smakuje bardziej niż krowie.

      Usuń
    3. Przecież napisałam, że w Niemczech :D
      ok. 1,7 euro/litr.

      Usuń
  10. Czas wypróbować te pyszności :)

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis?
Skomentuj, będzie mi bardzo miło :).