piątek, 19 sierpnia 2011

Kurczak z bakaliami i dressingiem kuminowym.


Ostre danie z wyraźnym smakiem kuminu. Wywodzi się ono z Turcji i, pomimo dodatku rodzynek oraz orzechów, wcale nie jest słodkie.
Dressing na bazie jogurtu idealnie się z nim komponuje.. Dodatkowo chłodzi pomiędzy kęsami, gdyż potrawa jest naprawdę mocno pikantna.

Kurczak z ryżem, bakaliami i kuminem /2 porcje/:
  • 250g piersi z kurczaka
  • woreczek ryżu brązowego
  • pół papryki (użyłam 1/4 czerwonej i 1/4 zielonej)
  • duży ząbek czosnku
  • 2 średnie pomidory
  • 1/2 szklanki wywaru drobiowego
  • 20g rodzynek
  • 20g orzechów (u mnie migdały)
  • natka pietruszki
  • 1/2 łyżeczki kuminu
  • 1/2 łyżeczki szafranu
  • szczypta harissy
  • sól
  • pieprz
  • olej do smażenia
Sos jogurtowo-kuminowy:
  • 1/2 szklanki jogurtu naturalnego 
  • płaska łyżeczka kuminu
Ryż gotuję w osolonej wodzie. Na patelni rozgrzewam olej i smażę pokrojone w kostkę mięso, paprykę oraz posiekany czosnek. Do bulionu dodaję szafran, wlewam na patelnię do mięsa i warzyw oraz doprowadzam do wrzenia. Na patelnię dodaję odsączony ryż, sól, pieprz, kumin, harissę, obrane ze skórki i pokrojone w kostkę pomidory, rodzynki i posiekane orzechy. Gotuję na wolnym ogniu pod przykryciem przez 15-20 minut, co jakiś czas podlewając wodą.
Podałam z jogurtem wymieszanym z kuminem. Danie można posypać natką, ja jednak o tym zapomniałam ;).

źródło przepisu: filozofiasmaku

6 komentarzy:

  1. Widzę, że interesuję Cię kuchnia z całego świata:-) Ciekawe smaki:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię połączenie kurczaka i rodzynek i ogólnie takie słodko-wytrawne połączenia. Świetne danie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie dania. Jak smakuje szafran? Nigdy go nie próbowałam

    OdpowiedzUsuń
  4. @ kikimora: szczerze mówiąc nie zastanawiałam się nad tym, a w tym daniu przy takiej palecie przypraw nie wyczułam jego smaku. Wiem jednak, że jak dolałam do mięsa i warzyw bulion z szafranem, to po kuchni rozszedł się bardzo przyjemny zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie ciekawe połączenia. Zawsze to jakieś urozmaicenie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam, przepyszne! :) Danie bardzo przypadło mi do gustu, pewnie dlatego, że uwielbiam kumin, a tutaj jego nuta była wyraźnie wyczuwalna. Rodzynki nadały przyjemnej, delikatnej słodyczy, która świetnie komponowała się z ostrą harissa :) Czy mogłabyś polecić mi inne dania z kurczakiem z Twojej strony, które szczególnie Ci smakują i które są podobne do tego? Chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis?
Skomentuj, będzie mi bardzo miło :).